Entreprenörsdagen 2018

Nya Kongresshuset Borås 22 november 2018

borås kongress

Tema 2018 – Future Marketing

Tid: 16.00 den 22 November
Biljettsläpp: 26 September

Vi fortsätter vår digitala resa! Hur kommer den att påverka oss?

Future marketing ger dig en inblick i hur du på ett personligt plan påverkas av forskarnas allt mer sofistikerade insikter om hur vi fungerar när vi fattar köpbeslut. Rätt använda kan de här kunskaperna förändra både dina egna beslutsprocesser och ditt sätt att marknadsföra ditt företag eller de produkter du är med och tillverkar och säljer. Här får du möjlighet att lyssna till personligheter som generöst berättar om sina erfarenheter och forskningsresultat.

Under eftermiddagen och kvällen har vi två pauser. Eleverna på Entreprenörsprogrammet bjuder då på fika. De håller också i presentationen av våra föredragshållare, vilket de kommer göra på sitt eget, speciella sätt.

Våra partnerföretag inbjuds till middag i direkt anslutning till föreläsningarna. Vi ser fram mot en fantastisk eftermiddag och kväll tillsammans!

Hälsningar

Styrelsen för Entreprenörsprogrammets Vänner.

 


Ska man hänga med på allt som är nytt?

 
sofia

HÖGSKOLAN I BORÅS

Talare: Malin Sundström och Sofia Norén.

Malin Sundström är Ek.Dr, docent och handelsforskare vid Högskolan i Borås. De senaste åren har hon intresserat sig för digitalisering och dess konsekvenser för detaljhandelsbranschen. Hon är bl.a. medförfattare till boken Köprevolutionen – Hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring.  Sofia är Digital Media Manager på Mat.se och har ansvaret för övergripande online-strategier för sociala mediaplattformar, influencers, annonsering och affiliate marketing. Malin och Sofia ger tillsammans en bild över var marknadsföringen befinner sig just nu och de förändringar som man kan ana, samt adresserar frågor som berör både små och stora aktörer:

  • Ska man hänga på allt som är nytt och fräckt?
  • Finns det gammal kunskap som är värdefull?
  • Vilka kompetenser efterfrågar morgondagens marknadsföring?

 


Att utveckla framtidskänslighet

Gustav Martner [3685] (Arkiv - Talarforum)

 

Talare: Gustav Martner, Framtidsspanare, serie-entreprenör inom marknadsföring och big data och en av Sveriges absolut mest belönade digitala kreatörer.


Kulturella förändringar – hur möter vi dem?

 

niklas

Talare: Benjamin Hartmann
Benjamin är Associate Senior Lecturer i marknadsföring på Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet och expert för konsumtionskultur. Hans prisbelönta forskning analyserar gränslandet mellan konsumtion, marknad, och samhället. Efter sina studier på Tekniska Universitet i Berlin och Lunds Universitet  samlade Benjamin erfarenheter som marknadsföringskonsult där han jobbade med bland annat trendscouting, varumärke och sociala medier innan han disputerade vid Internationella handelshögskolan i Jönköping. Benjamin delar med sig ett marknadsföringsperspektiv på framtiden och hur företag kan skapa och värna ett märke som resonerar med dagens konsumtionskultur och dess dynamik.

 


Mot alla odds – från liten till stor på kort tid

Talare:Niklas Ivarsson
Rekyl2Boråsprofil med ett förflutet på Sven Erikson skolan.
Som nybliven maskiningenjör startade Niklas Ivarsson i textilbranschen för att sedan under flera år arbeta med försäljning inom realtidselektronik och motoroptimering. När Spotify startade 2006 var Niklas en av de första anställda med ansvaret för musikkatalogen, där licensieringen av musik från skivbolag och förlag medförde över 200 resdagar/år. Niklas lämnade Spotify 2016 och driver idag eget bolag med inriktning på rådgivning, styrelsearbete och investeringar i uppstartsbolag. Förutom arbetet är Niklas, ihop med Linus Wiren, initiativtagare till loppet ”Rya Åsar Trail Run”.